Szukaj
Szukaj

Tak często powtarzane hasło ” content is king” od lat nie traci na swojej wartości. Sam widzisz jak każdego dnia jesteśmy zalewani treściami wszelakimi. I tylko tak naprawdę 1% z nich jest naprawdę dobry. Wiedzą o tym duże firmy, które mocno inwestują w jakościowy content i storytelling.  A co z małymi biznesami? Dla małych firm marketing treści jest, lub powinien być jeszcze ważniejszy. Dzieje się tak, ponieważ mniejsze firmy często nie mają zasobów marketingowych, które mają te duże, a marketing treści zapewnia jedne z najwyższych ogólnych zwrotów z inwestycji za każdą wydaną złotówkę na marketing. Jest to również strategia długofalowa, która procentuje przez długi czas po jej wprowadzeniu w życie. Chcesz wiedzieć jak Twój mały biznes może się rozwinąć dzięki dobrej strategii contentowej?  Oto wszystko, co musisz wiedzieć o content marketingu i dlaczego jest to absolutny must-have dla małych firm.

Czym jest content marketing?

Nawet jeśli nigdy wcześniej nie słyszałeś o content marketingu, prawdopodobnie przynajmniej się z nim spotkałeś. Jest to rodzaj marketingu, który marki prowadzą poza tradycyjną reklamą i jest on bardzo zróżnicowany w formatach. Chociaż większość content marketingu jest tworzona przez samą markę, w rzeczywistości nie promuje on wyraźnie marki, nie jest typową reklamą. Zamiast tego ma na celu zapewnienie klientom wartości, aby zainteresować ich korzyściami, jakie mogą im zapewnić Twoje produkty bądź usługi.

Jaki jest cel content marketingu dla małych firm?

Celem wszystkich działań marketingowych małych firm jest budowanie bazy klientów i nawiązywanie z nimi relacji, aby budować lojalności wobec marki i zwiększać sprzedaż. A w dzisiejszym wielokanałowym środowisku, marketing treści to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów na realizację celu sprzedażowego.

Dzieje się tak, ponieważ w przeciwieństwie do reklamy płatnej, content marketing zapewnia odbiorcom coś wartościowego – co znacznie ułatwia budowanie zaufania u każdego potencjalnego klienta. Małe firmy mogą korzystać z niezliczonych form tworzenia treści, aby napędzać swoją strategię content marketingu, rozłożoną na różne kanały. W ten sposób pomogą zyskać pozycję eksperta w swojej dziedzinie, rozwijać  publiczny profil i zyskać widoczność swoich produktów i usług. To strategia, która sprawdza się w każdej możliwej sytuacji.

"Czasami content marketing jest dla właścicieli małych firm najlepszym sposobem na konkurowanie z innymi, dysponującymi większymi budżetami na reklamę online i PR. Pamiętaj, aby wykorzystać swój unikalny punkt widzenia na swoją branżę, aby zostać zauważonym."

Marketing treści to najtańsza forma reklamy

Jako nowy przedsiębiorca prawdopodobnie nie zgromadziłeś jeszcze zawrotnych środków na kosztowną, tradycyjną reklamę. Ale także wyróżnienie się spośród tysięcy reklam, które odbiorcy widzą każdego dnia, nie jest wcale łatwym zadaniem. Dlatego marketing treści jest bardziej przystępną cenowo strategią dla marki z ograniczonymi zasobami.

Musisz jednak pamiętać o jednej KLUCZOWEJ rzeczy, że content marketing to długoterminowa strategia, która ma pomóc Twojej małej firmie w zrównoważonym rozwoju . Podczas gdy reklamy zwykle są skuteczne w szybkim pozyskiwaniu klientów, marketing treści jest znacznie skuteczniejszy w budowaniu lojalnych klientów. Poza tym pozwala Ci zaoszczędzić pieniądze na dłuższą metę: klienci mogą udostępniać Twoje treści w swoich sieciach, co daje Ci dostęp do jeszcze większej grupy odbiorców marki.

Kiedy małe firmy powinny zacząć od marketingu treści? 

Od wczoraj! To znaczy, że nigdy nie jest za wcześnie ani za późno na rozpoczęcie content marketingu. Zwłaszcza jeśli dopiero zamierzasz stworzyć swoją firmę, dobrze jest zacząć od razu. Pamiętaj, że marketing treści wymaga czasu i wysiłku. Więc nie zniechęcaj się, jeśli nie widzisz natychmiastowych rezultatów.

 

Do zapamiętania!

  • Marketing treści polega na stymulowaniu zainteresowania Twoimi produktami i usługami poprzez dostarczanie wartościowego przekazu Twoim klientom.
  • Marketing treści zapewnia wyższy zwrot z inwestycji niż tradycyjna reklama.
  • Budowanie zaufania do klientów może opierać się na wysokiej jakości treściach, które budują z nimi relację.
  • SEO i marketing treści idą w parze.
  • Content marketing to długoterminowa strategia, która pracuje dla Ciebie nawet kiedy ty nie pracujesz.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w opracowaniu dobrej strategii, kreatywnej kampanii lub treści dla Twojego biznesu, pisz śmiało ! Umów się na 15 minut bezpłatnej rozmowy lub skorzystaj pełnej konsultacji, gdzie porozmawiamy konkretnie o Twoich problemach w marketingu.